Web Sitenize Trafik Çekme ve Site Trafiği Öğrenme
Site trafiği, internet sitenize gelen ziyaretçi kitlenize doğrudan alakalıdır. Bu nedenle trafiğin kullanıcı tarafından yapılan ziyaretlerle oluştuğunu bilmelisiniz. Sitenizde yer verdiğiniz ürün veya hizmete ulaşmak isteyen kullanıcı arama sonuçlar sayfasında arama gerçekleştirecektir. Bu arama sonucu sitenizin SERP’te listelenmiş sonucunda kullanıcılar sitenizi ziyaret edebilirler. Siteye gelen ziyaretçilerinizin internet sitenizde gezinirken birçok sayfanıza uğramaktadır. Ürün satın alma, bilgiye ulaşma gibi faaliyetler gerçekleştirirler. Bu işlemler site trafiğini oluşturmaktadır. Sitenize gelen trafiğin artıyor olması kullanıcıların ziyaret etme sayısının da arttığı anlamına da gelmektedir.
Site trafiği öğrenme çalışması için Search Console veya Google Analytics gibi ücretsiz araçları kullanabilirsiniz. Rakip sitelerin site trafiğini öğrenmek içinse Ahrefs, semRush gibi ücretli araçlardan rakiplerinizin trafiğini öğrenebilirsiniz.
Search Console da sitenize gelen gösterim ve tıklanma sayıları istenilen düzeyde değilse sitenizde düzenlemelere gitmelisiniz. Organik arama sonuçlarınızda iyileştirmeler yaparak ziyaretçi kitlenize uygun bir şekilde sayfalarınızı tasarlayabilirsiniz. Kaliteli içerik, doğru anahtar kelime seçimi ve içerik optimizasyonu çalışmalarıyla birlikte sitenize trafik çekebilirsiniz. Burada hedef kitlenizin hareketlerini iyi bir analizi kullanıcı deneyimiyle birleştirerek çok daha verimli bir yapıda kullanıcılara sunabilirsiniz.
Anahtar Kelime Stratejisi
Sitenizde yer alan sayfaların hangi amaca hizmet ettiği, sayfanın neyi ifade ettiği, kullanıcıların aramalarında yer alan kelimelerden oluşup oluşmadığı gibi durumlarda doğru anahtar kelime hedeflemesi devreye girmektedir. Sayfanızın gerçekten kullanıcıların aradığı kelimelerle oluşturulup sunulduğunda arama motoru botları tarafından sayfanız anlamlandırılacak ve arama sonuçlar sayfasında listelenecektir. Anahtar kelime stratejisi için hazırlamış olduğumuz kapsamlı içeriği inceleyebilirsiniz.Yeni kurulmuş bir siteyseniz veya görünürlüğünüz olmadığını düşünüyorsanız site trafiğinizi öğrenmelisiniz. Eğer site trafiğiniz oldukça az veya yoksa rekabet düzeyi düşük olan anahtar kelimeler hakkında içerik oluşturarak sitenize trafik çekebilirsiniz. Burada long tail dediğimiz rekabetin daha az olduğu, geri dönüşümün daha fazla olduğu kelime gruplarıdır. Görünürlüğünüze etki edecek olan anahtar kelime araştırma sürecinin sitenizin ana kelimelerinde listelenmesini sağlar.
Google Search Console İle Trafik Öğrenme
Google Search Console, sitenizin organik trafiğini incelemenize ve iyileştirmenize yarayan, hemen hemen herkesin kullandığı ücretsiz bir araçtır. Sitenize özel oluşturmuş olduğunuz Search Console hesabı ile performans, düzeltme, hız, breadcrumb gibi birçok teknik SEO kriteri açısından oluşan verileri inceleyebilirsiniz.
Google Search Console’a giriş yaptığınızda performans kısmına tıklamalısınız. Burada karşınıza sitenizin genel durumu hakkında grafiksel bir görünüm ile birlikte verilerle karşılaşacaksınız.
Organik trafiği artırmak amacıyla Search Console performans verilerinde bazı düzenlemeler yaparak ilgili verileri görmelisiniz. Arama türü kısmında öğrenmek istediğiniz trafik bilgilerinin hangi tarih aralığını kapsaması gerektiğini belirtebilirsiniz. Sitenin tamamının genel durumuna bakmak istemiyorsanız sayfa özelinde belirterek verilere ulaşabilirsiniz.
Performans raporunda tıklama sayısı, gösterim sayısı, ortalama konum verilerine bakabilirsiniz. Kullanıcı aramalarını ve arama sonuçlarında belirtilen aramaları sorgular bölümünde görebilirsiniz. Kullanıcıların hangi kelimeleri aradığı bilgisine sahip olabilirsiniz. Burada birçok kriter bulunuyor ve kolaylıkla site trafiğini öğrenebilirsiniz.
Son düzenleme: