- Katılım
- 23 Eki 2022
- Mesajlar
- 513
- Çözümler
- 9
- Tepkime puanı
- 1,495
- Puanları
- 93
Grafik işlemci görüntüyü oluştururken ram olarak bu bileşeni kullanmaktadır. Dolayısıyla Video Ram’in yani belleğin çok olması görüntü kalitesini direkt olarak etkilemektedir. Diğer adı da Görüntü Belleği olan bu parça ekran kartının performansını doğrudan etkilemektedir. Ekran kartından yüksek çözünürlükte daha fazla renkte ve kaliteli görüntü alabilmek için bu belleğin miktarının çok olması gerekmektedir.
Başlıca görüntü bellekleri:VRAM(Video RAM), TPRAM(Triple Port Ram-Üç Portlu), SGRAM(Synchronous Graphics Ram-Senkronize Grafik Ram ). Günümüzdeki ekran kartları SGRAM kullanmaktadır.
Oyunlarda büyük fark yaratır
Aşağıdaki tabloda ekran kartları çözünürlükleri için gerekli olan bellek miktarları verilmiştir.
Çözünürlük
16 Bit
32 Bit
64 Bit
640x480
600KB
1200KB
2400KB
800x600
937KB
1875KB
3750KB
1024x768
1536KB
3072KB
6144KB
1280x1024
2560KB
5120KB
10240KB
1600x1200
3750KB
7500KB
15000KB
Gerekli olan bu bellek miktarlarının hesabı ise şu formülle yapılmaktadır:
MYÇ : Max. yatay çözünürlük
MDÇ : Max. dikey çözünürlük.
R : Bit cinsinden renk derinliği (Ekrana gelen renk sayısı)
Gerekli olan minimum bellek miktarı=MYÇ*MDÇ*R/8192 (8192=8*1024, yani bit byte çevriliyor).
Örnek verirsek: 800*600, 32 bit
MYÇ=800
MDÇ=600
R=32
Gerekli olan minimum bellek miktarı=800*600*32/8192=1875KB
Başlıca görüntü bellekleri:VRAM(Video RAM), TPRAM(Triple Port Ram-Üç Portlu), SGRAM(Synchronous Graphics Ram-Senkronize Grafik Ram ). Günümüzdeki ekran kartları SGRAM kullanmaktadır.
Oyunlarda büyük fark yaratır
Aşağıdaki tabloda ekran kartları çözünürlükleri için gerekli olan bellek miktarları verilmiştir.
Çözünürlük
16 Bit
32 Bit
64 Bit
640x480
600KB
1200KB
2400KB
800x600
937KB
1875KB
3750KB
1024x768
1536KB
3072KB
6144KB
1280x1024
2560KB
5120KB
10240KB
1600x1200
3750KB
7500KB
15000KB
Gerekli olan bu bellek miktarlarının hesabı ise şu formülle yapılmaktadır:
MYÇ : Max. yatay çözünürlük
MDÇ : Max. dikey çözünürlük.
R : Bit cinsinden renk derinliği (Ekrana gelen renk sayısı)
Gerekli olan minimum bellek miktarı=MYÇ*MDÇ*R/8192 (8192=8*1024, yani bit byte çevriliyor).
Örnek verirsek: 800*600, 32 bit
MYÇ=800
MDÇ=600
R=32
Gerekli olan minimum bellek miktarı=800*600*32/8192=1875KB